Snář královský

SNÁŘ
KRÁLOVSKÝ
online

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
Z
Ž
Home




Tajemství vydatného spánku a nespavost


Tajemství vydatného spánku a nespavost Ze všech stran můžete slyšet, že správný spánek by měl trvat přibližně alespoň kolem osm hodin. Tělo tyto hodiny nepotřebuje jen na to, aby načerpalo síly do dalšího dne, ale i z mnoha jiných důvodů. Na úvod vás potěšíme tím, že každý jeden důvod pouze zlepšuje náš celkový stav.

Žijete déle
  Mnoho lidí si postupně zkracuje spánek a po čase fungují na systému čtyř či pětihodinovém nočním odpočinku. Takový krátký spánek se vám ale vymstí, a to kratším životem. Málo spánku totiž ovlivňuje dlouhověkost a tendenci žít déle mají lidé, kteří si pravidelně dopřávají "správný" - dlouhý odpočinek a často a hodně.

Pomáháte svému zdraví
  Pokud málo spíte, mnohem snadněji podléháte stresu, depresi a podobným nepříjemným stavem těla i mysli. Rovnice málo spánku a mnoho stresu je zcela jasná a na jejím konci jsou většinou zdravotní problémy jako například nemoci srdce. Studie jasně dokazují, že spánek stres odbourává a pokud spíte dostatečně dlouho, máte nižší vyhlídky na infarkt.

Myslíte lépe
  Určitě jste si už i samy všimli, že nedostatek spánku ovlivňuje vaši koncentrovanost. "Zastřený" pocit a nedostatečné soustředění má na svědomí nedostatek spánku, tělo ve spánku nestihlo vykonat všechny své noční procesy. Je dokázáno, že během nočního odpočinku "hledají" informace zachycené během dne své místo, vytvářejí se spojení mezi starými a novými vzpomínkami, přidávají se pocity i smyslové vjemy a nabíjí se krátkodobá paměť. I proto se například při studiu či učení se nových věcí doslova doporučuje hodně spánku. Mozek totiž po něm funguje lépe a také jsou lepší i naše kognitivní schopnosti.

Zlepšujete svůj výkon
  Spánek ovlivňuje nejen výkon psychický, ale i fyzický. Pokud například sportujete, odpočinek je více než jen nutný, ale správný odpočinek dokonce může souviset s vašimi výkony. Mladí fotbalisté během studie dokázaly, že po dvou měsících pravidelného 10-hodinového spánku (aktivní život vyžaduje trochu delší spánek) se zlepšily v běhu i ve výdrži. Během dne pociťovali více energie a v jeho závěru menší únavu.

Udržujete si váhu
  Stále se točíme kolem toho, že správný spánek vám dodá dostatek energie, a to si velmi snadno můžete spojit i se svým stravováním. Unavení lidé častěji sahají po mastných a sladkých jídlech, protože nemají vyváženou hladinu hormonů, které kontrolují chuť na jídlo. Plus ve spánku se také spalují nadbytečné tuky.

Ještě pár plusů
  Studií, které se věnovaly spánku, je dostatečně mnoho a na závěr vám proto přidáme ještě několik plusů správného dlouhého spánku. Zlepšuje se vaše pozornost, máte menší šanci na způsobení dopravní nehody, zlepšuje se vaše kreativita, ve škole můžete díky spánku dostávat lepší známky, v práci dosahovat lepších výsledků a v osobním životě také. Možná je to skoro na neuvěření, ale takovou sílu má správný odpočinek. Budík tedy ode dnes nastavujte tak abyste v noci spali alespoň ideálních osm hodin a nechte se vaším spánkem ovlivňovat pouze pozitivně. A blažený ten, co budík vůbec nemá a může klidně spát tak dlouho jak se mu jen chce.


Celou noc jsem ani oka nezamhouřil...

Co proti nespavosti?
Problémy se spánkem se dají rozdělit do tří typů. Do první kategorie patří trpitelé typu ne a ne usnout (problémy při usínání). Další se zase stěžují na nekvalitní spánek. Samozřejmě nelze vymezit hranice odtud - potud, obvykle se hovoří o kombinovaných poruchách.

Co nám ztěžuje usínání a zhoršuje kvalitu spánku:

- Sedavé zaměstnání
- Nepravidelný čas usínání
- Nervozita
- Antikoncepce

Malé triky a změny, které nám pomohou zlepšit si spánek:

Hlavně co nejdál od zábavních a informačních medií
  Pro kvalitní spánek je dobré se i celodenně vyhýbat novinám, rádiu, televizi..., prostě celé té civilizační potopě, která ze všech stran na nás útočí. Záplava zpráv, znekľudňujúcich a nejrozličnějších dráždících informací má nejen vliv na kvalitu spánku, ale přímo vraždící účinek na samotný život obecně. Je to rušivé, život se nám díky tomu zkracuje a rychleji stárneme. Staré přísloví našich předků: "Nebuď zvědavý, protože budeš brzy starý", je v tomto smyslu až neuvěřitelně pravdivé. Takže vyhýbat se zpravodajství, agresivním reklamám, filmům... Pokud vůbec se jednou za čas podívat na nějaký film, tak jedině na takový, který jen příjemně pohladí duši, nesmí to být nic stresujícího.

Čisté svědomí.
Pokud někoho hryže svědomí, předpoklad špatného spánku je až samozřejmý.  

Dále poměřit se s lidmi, se kterými jsme v hádce a na které se zlobíme, tedy s rodinnými příslušníky, sousedy... Být s každým za dobře je někdy obtížné, ale pro dobrý klidný spánekje je to žádoucí.

Další podpůrné atributy

Tryptofan
  z něj se produkuje melatonin v aktivní formě se nachází v bramborách, slunečnicových semínkách, různé druhy ořechů (zejména kešu a burské), luštěniny, čokoláda, klíčky, ovesné vločky a různé sýry.

Na večer by se měli konzumovat spíše bezmasá jídla, protože některé složky těchto jídel mohou odbourávat tryptofan.

Vitamíny z rodiny B
B3 (niacin) podílí se také na tvorbě melatoninu, je to jeden z hlavním hospodářů energie, je tichým společníkem tryptofanu při přeměně na melatonin a hlavním zdrojem je losos, luštěniny, ořechy a různá semena, nachází se také v obilovinách, no tam dochází k menší zradě, protože je v nich spojen s jeho nestravitelnými složkami.

B12 (kobalamin) organizátor našich vnitřních hodin. Pilně pracuje na tom, abychom přes den byli čilí a přes noc měli hluboký ničím nerušený spánek. Zvýšený příjem tohoto vitaminu se doporučuje lidem pracujícím na směny a často cestujícím přes několik časových pásem. Vejce jsou bohatým zdrojem tohoto vitamínu.

Šalvěj
  Nespáčům se doporučuje uvolňující šalvějový koupel a setrvat v něm minimálně 15 minut. Šalvěj působí uvolňujícím a uklidňujícím dojmem. Čaj této bylinky má také blahopřejné účinky ve prospěch spánku a navíc pomáhá při dezinfekci ústní dutiny a v boji proti aftám či koutkům.

Přejeme vám sladký spánek a krásné sny





královská koruna
home


banner-snar banner-snar banner-snar
banner-snar banner-snar
banner-snar banner-snar banner-snar

SNÁŘ
KRÁLOVSKÝ
Výklad snů online