Snář královský

SNÁŘ
KRÁLOVSKÝ
online

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
Z
Ž
Home




Chcete zhubnout? - Spěte!


Chcete zhubnout? - Spěte! Někteří se trápí tím, že neví, jak zhubnout. Navštěvujeme fitness centra a provádíme různá cvičení. Hlídáme si jídelníček, kupujeme nízkotučné potraviny, jíme hodně zeleniny i ovoce. Někteří z nás se dokonce svěřují do rukou výživových poradců, aby jim připravili speciální jídelníčky. Širokým obloukem se vyhýbáme fast foodem a snažíme se připravovat si jídla hlavně doma. Stačí to však? Nebo můžeme pro naše tělo udělat i něco navíc a jak? Co řeknete na pořádný spánek?

Vědci z University of Chicago přišli se studií, která je nejen velmi zajímavá, ale i dost poučná. Pokud chcete zhubnout a zbavit se tak přebytečného tuku škodlivého pro tělo, nestačí si jen jít několikrát týdně zacvičit a omezit se v jídle. Pro správné spalování je velmi důležitý také dlouhý spánek. Právě vztah zdravě dlouhého spánku a diety je předmětem této studie. Lidé, kteří spánku hodně nedají, v porovnání s těmi, kteří spí velmi dlouho, sice při dietně sestaveném jídelníčku hubnou stejně rychle, ale jejich tělo ztrácí hlavně svalovinu, nikoli tuk. Jak je to možné a co to vlastně způsobuje?

Likvidujte tuk spánkem!
S důkazem o tomto "hubnutí - ne hubnutí" v závislosti na délce spánku přišel docent Plamen Penev. Dnešní uspěchaná doba, hodiny do rána strávené prací a nedostatek odpočinku má na náš životní styl bohužel velmi neblahý vliv. Zkracování délky spánku snižuje podle prokázaného výzkumu účinnost odbourávání tuků, a to i při striktně dodržovaných dietách.

Do provedeného výzkumu se zapojili dobrovolníci ve věku 35 až 49 let. Někteří z nich trpěli nadváhou i obezitou. Každému dobrovolníkovi byl přitom sestaven individuální dietní stravovací plán. Strava byla vyvážená a denní příjem kalorií byl omezen na 1450 kcal, což je 5859 kJ. Celkově trval výzkum měsíc. Z toho první dva týdny spali dobrovolníci v laboratoři, kde se výzkum uskutečnil, v průměru 8,5 hod. denně. Druhé dva týdny spali jen 5,5 hodin denně. Výsledky byly překvapující.

V obou případech zhubli dobrovolníci průměrně 3,4 kg. Za první dva týdny, kdy spali a snili průměrně 8,5 hod. denně, ztratili 1,6 kg tuku a 1,8 netukové tělesné hmoty, z větší části svaloviny. Během dalších dvou týdnů, kdy dobrovolníci spali méně jen průměrných 5,5 hod. denně, ztratili 0,7 kg tuku a až 2,7 kg svaloviny. Kromě toho bylo hubnutí pro dobrovolníky při délce spánku 5,5 hod. denně složitější, protože během dne měli ještě i větší pocit hladu. Když totiž tělo pociťuje nedostatek spánku, produkuje víc ghrelinu. Ghrelin je hormon, který upozorňuje na příchozí hlad a zároveň zpomaluje výdej energie.

Výsledky získané výzkumem této univerzity tedy skutečně poukazují na to, jak důležité je spánek nezanedbávat a věnovat mu dostatek času, tak aby tělo při dietě zbytečně neztrácelo svalovinu, ale nadbytečný tuk. Spánek a snění je pro tělo důležité nejen pro dietu, ale celkovou relaxaci těla. Proto bychom mu měli věnovat opravdu dostatek času. Pokud se tedy snažíte zhubnout, zkuste i víc odpočívat a spát. Vychutnávejte si spánek a sny. Tělo se vám za to přiměřeně odvděčí, a to nejen rychlejším odbouráním tuku.

Přejeme vám sladký spánek a krásné sny





královská koruna
home


banner-snar banner-snar banner-snar
banner-snar banner-snar
banner-snar banner-snar banner-snar

SNÁŘ
KRÁLOVSKÝ
Výklad snů online